MENÜ

Szombathelyen kirándultunk

Az idei év programjának megfelelően 2019. 07. 09-11-én Szombathelyre tettünk 3 napos kirándulást. Egerből autóbusszal, majd Budapestről vonattal érkeztünk Szombathelyre.

A klubtagok kis csoportja már nagyon várta a kirándulást, mert legtöbben még csak a középiskolai kirándulásaik alkalmával látták a várost.

A városba érve a Szombathelyi Pénzügyőr Klub vezetője Rózsa Róbert (egyben régiófelelős is), és annak tagja Szalai István vártak bennünket.

Július 9-én délután már a nyakunkba vettük a várost és ismerkedtünk Vas megye 2000 éves múlttal rendelkező településével. Nevét onnan kapta, hogy a városban szombati napokon tartották a heti vásárokat. Szombathely méltán büszke gazdag történelmi múltjára és örökségeire, híres szülötteire, pezsgő kulturális életére. Itt haladt egykor az egyik legjelentősebb kereskedelmi útvonal, a Borostyán út, a római régiós katonák is itt telepedtek le. Az Isis Istennő tiszteletére emelt Szentély világszerte ismert. Szombathelyen látta meg a napvilágot Szent Márton is. Az ebédünket 2 nap is a Fórum Étteremben fogyasztottuk el, ami nagyon finom volt mindnyájunk megelégedésére. Sok-sok nevezetességgel ismerkedtünk meg Szalai István jóvoltából, aki 3 napon keresztül segített nekünk Savaria városának nevezetességeit bemutatni.

Megnéztük a 3 szögletű Fő teret, voltunk az Iseum Savariense Régészeti Műhely és Tárházban, megtekintettük a Járdányi Paulovics István Romkertet, jártunk a Történelmi Témaparkban, megtekintettük a Történelmi falfreskót is, ami igen érdekes volt számunkra nagy mérete miatt. Megcsodáltuk a Székesegyházat, a Püspöki Palotát, annak kincseit, jártunk a Szent Márton templomban, majd mellette a régi temetőt is megnéztük, a Szent Márton Látogatóközpontban, voltunk a Kálvária Templomban is, megtekintettük a Zsinagógát, és gyönyörködtünk a Smidt Múzeum csodálatos gyűjteményében is. Körbejártuk a Csónakázó tavat is, ahol egy kis pihenésre is jutott időnk.

Utunk befejező 3. napján Rózsa Robi és Szalai Pista még egy krémesre és finom kávéra is vendégül látta a kis csapatot. Ezúton is köszönjük a kedvességüket, amit klubtagjaink felé nyújtottak!!

Elmondhatom, hogy megint nagyon jól éreztük magunkat, hiszen a vendégházban kényelmesen tudtunk megaludni, a kisérőink kedvesek, aranyosak voltak, az idő remek volt, az utazás pedig probléma mentesen zajlott le. Hát kell ettől több?

A sok szép látvánnyal feltöltekezve indultunk haza Egerbe.