MENÜ

Irány Pécs!

Régóta terveztük a kirándulást Pécsre. A szervezőmunka eredményeként – melyben klubvezetőnk Csehné Gizike ez alkalommal is oroszlánrészt vállalt - végre eljött a várva-várt nap! Korán, jóval az autóbusz indulása előtt érkeztem az egri feldúlt autóbusz-állomásra, ahol már négy klubtársam is megelőzött. Mókás megjegyzésekkel csekkoltuk egymás útipoggyászát, aminek méretéből is megállapítható: ezt itt a női szakasz.

A bő félnapos „kalandos” oda út amellett, hogy változatos volt, kényelmesen és jó hangulatban telt. A pécsi MÁV pályaudvaron a helyi klub vezetője, Kocsonya Jenő várt és fogadott bennünket, akinek ez úton is köszönetet mondunk a 3 napos program összeállításáért, és hogy fáradhatatlanul kalauzolt ez idő alatt szép városukban.

Gyors elhelyezkedés a szálláson, majd egy finom ebéd a Rundó Söröző és Étteremben és máris indultunk meglátni Pécs „értékeit”. Látni kellett a világörökség részét képező 1600 éves festett sírkamrákat, amit egy hosszú belvárosi séta követett. Eközben fedeztem fel a sétáló (Irgalmasok) utcájának egyik kirakatában a kevesek által ismert rece kézimunka egy nagyon szép, antik darabját. (Nem csak mellékesen jegyzem meg, hogy az én szülőhelyemen Szomolyán az 50-es évek elejétől a téli időszakban a lányok-asszonyok „recézéssel” keresték a szoknyára, kenyérre valót. A rece kézimunka fortélyait summásságuk ideje alatt tanulták itt Baranyában és hozták el Palócföldre. Ezzel a kézimunkával készült a különböző lakásdísz mellett többek között nagyon sok papi miseruha és templomi oltárterítő is.)

A második napon programunk nagy részét a Zsolnay Kulturális negyedben töltöttük, ahol egy kis bepillantást nyertünk a Zsolnay-család életébe, munkásságába, valamint dr. Gyugyi László páratlan kerámia gyűjteményébe. Csak ámultunk a csodaszép kerámia-ritkaságok láttán. Emellett nagyon érdekes volt a pécsi kesztyű látványmanufaktúra és kiállítás, amit a játékos keresztrejtvény megfejtése csak fokozott.

A júliusi nagy hőségben igen jól esett egy kis dinnyekóstolás is, amire környékbeli termelők invitáltak. Szükség is volt erre a kis frissítőre, mert a délutánt Tettyén töltöttük. Irány a Havaihegy, irány az impozáns látványt nyújtó középkori romok és a Havas Boldogasszony-templom.

Az „étlapunkról” természetesen nem hiányzott a Zsinagóga, Gázi Kászim Pasa Dzsámija, valamint a Szent Péter és Pál Székesegyház, melynek látványát a gyönyörű orgonazene: Shostakovich 2. keringője tette igazán magasztossá. A sűrű programunkba még egy városnéző kisvonatozás is belefért, amit mi „öregek” legalább annyira élveztünk, mint a velünk együtt vonatozó fiatalok, gyerekek.

A fárasztó és szűk 3 napos pécsi kirándulásunk alatt nagyon sok maradandó élményt szereztünk, sok szépet láttunk, de nem eleget! Még visszatérünk Pécs!