MENÜ

NOVEMBERI BOLONDSÁGOK

A novemberi tavaszban Márton-nap utáni lakomát csaptunk egy kis kirándulással Márianosztrán. Van ott egy vendéglő, a Kis Róza, ahol nagyon finomakat sütnek-főznek! Ezt a helyet már jól ismerik a Fővárosi Pénzügyőr Klub tagjai, most is együtt látogattuk meg. Libacombot választottunk stílszerűen, de kérhetett sertéssültet, akinek ahhoz volt gusztusa. Svédasztalos reggelivel várt minket az étterem ifjú tulajdonosa és csapata, és egy kupica pálinkával, forralt borral.

Esőben indultunk kora reggel a Nyugati pályaudvarról csoportunkkal, de mire a vendéglői finom reggeli után a Pálos Rend csodálatos bazilikájához értünk, kiderült az ég. A Dunakanyar Klub tagjának Szabó Zsuzsának vezetésével felkaptattunk a meredek Kálvária domb tetejére, ahonnan szép kilátás nyílik a Börzsöny hegy-völgyeire. A jótékony szél nem csak a felhőket szaggatta szét, de a frizurát sem kímélte.

Az emelkedőn sorakozó vénséges hársfák alatt a monda szerint még Napóleon sérült katonái is pihentek, akiket a Márianosztrán működő apácarend kolostorában gyógyítottak. Kicsit többet is törődhetnének a famatuzsálemekkel, letörött ágaikat például le lehetne fűrészelni, ha már ennyi megható élni-akarás van bennük!

Kapun kívülről leskelődtünk be a tájház udvarára, míg Netye Misi és Kaizinger Tibi kvíz kérdéseket tett fel a ház oldalára függesztett, és az udvaron látható használati eszközök rendeltetéséről. Városi lányok persze, nem mindent tudtak erről, de ők profik voltak.

Szokatlan szerepkörben találkoztunk Csík Bálinttal és kis feleségével, Manyival, hiszen itt és most teljes mellszélességgel vendéglőtulajdonos fiúknak segítettek a kedves vendégek ellátásában. Kellemes zenét is kaptunk a kis vendéglőben, kiváló volt a hangulat. Bizonyára ebben az élményben lesz része a másnapi csoportnak is, hiszen mindannyian nem fértünk volna el egyszerre a libalakomán.

Nyugdíjas klubunk fürgébb lábú tagjaival másztuk meg ebéd előtt az emelkedőt, élveztük a ragyogó időt. Amikor délután hazaindultunk a vendéglőből, szakadt az eső megint. A mai időjárás egyike volt a novemberi bolondságoknak...

B.Gados Júlia

Márton nap a nyugdíjas klubban

A mondás szerint: "Aki Márton napján libát nem eszik, az egész évben éhezik." A közmondásnak eleget téve ettük a libát több formában a márianosztrai Kis Róza étteremben.

A Csík család ismét jelesre vizsgázott, nemcsak a családfő, de az egész család kitett magáért. Bálint szervezett, a neje, és a fia, Attila a finomságokról, valamint a jó hangulatról is gondoskodott.

A rendezvény - a sok jelentkező miatt-, két napos volt. Mi a második napon voltunk. A reggel csodálatos, napfényes idővel indult. Már az odaérkezéskor jófajta pálinkával, finom házi falatokkal fogadtak. Volt ott frissen sütött házi kenyér libamájpástétommal vagy körözöttel, finom sajtok, és ínycsiklandó sült szalonna. A finomságokhoz az innivalók sem hiányoztak, volt ott forralt bor, tea, sör, bor, üdítők.

Miután kényeztettük a gyomrunkat, szellemi táplálékot is kaptunk. Kazincziné Judit megismertett minket Márianosztra múltjával és jelenével, majd József atya folytatta a történeti visszatekintést. Természetesen az utóbbira már nem az étteremben került sor, hanem elsétáltunk a híres kegyhelyhez, ahol József atya egy nem mindennapi idegenvezetést tartott. Tudásával és humorával mindnyájunkat elvarázsolt.

Innen felgyalogoltunk a Kálvária dombra, ahonnan csodálatos kilátás tárult elénk. A friss levegő és a pár kilométeres séta után az étteremben már vártak a finom ételek, s még a "jóebédhez szól a nóta" is. Az ebéd - a libát nem kedvelőknek-, disznótoros volt. Akinek kedve támadt, az táncra is perdülhetett.

A konklúzió: 2019.11.14-e egy nagyon szép, élményekben, ételekben, italokban gazdag nap volt. Köszönjük.