MENÜ

Kirándulás 2018. május 15-17.

15-én hajnali 4.00 órakor indult el a busz Tompáról és Kelebia Topolya megállóhelyekkel megkezdtük a nagy menetelést szerbiai és romániai úti célok felé.

Első állomásunk Dél-Bánát Óléc Botka Béla kastély volt. A következő látnivaló Versecen a Szent Gellért püspökről elnevezett és mindössze három év alatt felépített (1860-1863) neogótikus stílusú hatalmas és gyönyörű katolikus székesegyház volt. Még ugyanitt felkapaszkodtunk a közel 300 méter magasban épült kis kápolnához, ahonnan gyönyörű látványként terült elénk a várost.

Szendrő gigantikus várromjai között nagy élményt jelentett felidézni a török hódoltság kori emlékeket.

Székelykevére érvén elfoglaltuk szálláshelyeinket, majd a finom vacsora szervírozása előtt volt módunk megtekinteni egy kultúrműsort, ahol hagyományos népviseletbe öltözött fiatalok produkáltak nekünk szenzációs énekeket, citera zenét és néptáncot. A finom vacsora elfogyasztása után került sor Dani Zoltán nyugalmazott ezredes előadására, aki a Délszláv háború idején lelőtte az addig felderíthetetlennek hitt amerikai F–117-es lopakodó repülőgép egy példányát.

A második napon az első megállónk Galambócon volt, ahol is megtekinthettük az előrehaladott restaurálás alatt lévő várromot és környékét.  Hosszas várakoztatás után Gyerdapnál léptük át a szerb–román határt. Negyed órás buszozás után Orsovára érkeztünk, ahol márt várt bennünket Molnár Endre úr Magyarország konzulja, aki felvezetett bennünket a kikötőbe.

Itt hajóra szálltunk és egy csodálatos több mint négy órás (38 kilométeres) dunai sétahajózás részesei lehettünk, ragyogó napsütéses időben. A konzul úr fel vitt bennünket a hajóval egészen addig ahol a jövő héten ünnepélyes keretek között kerül majd egy hatalmas sziklába rögzített Széchenyi emléktábla felavatására.

Szörényvárra is felvezetett bennünket a konzul úr ahol elfoglaltuk szálláshelyeinket és elfogyasztottuk a finom vacsorát.

A harmadik napon a reggeli elfogyasztása után, még szintén felvezetéssel megtekintettük Szörény várát, majd egy bevásárló központnál elváltak az útjaink! Hazafelé jövet még szétnéztünk a sajnos eléggé lepusztult, de gyönyörű környezetben elhelyezkedő Herkulesfürdőn, majd Temesváron buszos városnézés volt.

A zsombolyai határátkelés (román–szerb határ) szintén maradandó, kellemetlen élmény marad. Utunk utolsó határátkelése (Kelebija-Tompa) már viszonylag könnyebben sikerült.

Összegezve a három napos kirándulás tapasztalatait, úgy gondolom, hogy a résztvevők számára ez egy örökké felejthetetlen élményekkel teli három nap volt.

Sajnálhatja, aki kimaradt ebből!