MENÜ

Debrecen, Nyíradony, Vásárosnamény, Vámosatya, Lónya, Nagykároly, Máriapócs, Nyíregyháza

Három napos kirándulásra vittem az 50 fős nyugdíjas csapatot!

Programjaink megvalósítására a címben megjelölt helységekben került sor.

A busz Tompáról indult a kirándulásra. Azért a legtöbb felszálló Kelebián volt. Ezen kívül csatlakoztak hozzánk még Öttömösön, Szegeden és Kecskeméten.

Debrecenben Varga István kollégám vezetésével buszos városnézésen vettünk részt és egy séta közbeiktatásával bementünk a híres Református Nagytemplomba, melynek tornyából több mint 30 méteres magasságból gyönyörű panoráma tárult elénk a civis városról. A Déri Múzeumba is váltottunk belépőt, azért, hogy megcsodálhassuk az éppen ott kiállított Munkácsy Trilógiát: Krisztus Pilátus előtt, Ecce Homo, Golgota.

Ezután utunk Nyíradonyba vezetett, ahol Nagy Gyula barátom régiófelelős elnökségi tag egy nagyszerű, általa készített bográcsos slambuccal és mindenféle finom itallal vendégelt meg bennünket!

A szállásunk két éjszaka Vásárosnaményban volt a Kovács Hotelben és Winkler Panzióban, ahol két svédasztalos reggelit és két finom vacsorát is elfogyaszthattunk.

A második napon délelőtt Szász József polgármester úr várt és kalauzolt bennünket Vámosatyán. Egy csodát láttunk ott. Az 574 fős településen semmilyen munkalehetőség nincsen, csak közmunka. Ennek ellenére a településen minden utca közművesített és szilárd burkolatú. Elállt a lélegzetünk az általuk épített és gyönyörűen berendezett múzeumokat végig járva. Pénzügyőr és egyéb egyenruhás relikviákat bemutató múzeum, petróleumlámpa gyűjtemény, cserépedények, házi áldások, egyházi jellegű tárgyak, a régmúltban használt egyszerű mezőgazdasági eszközök gyűjteménye! Ottjárttunkkor a közmunkások éppen az általuk megtermelt jó minőségű kápia paprikát készítették elő eladásra!

A következő csodálni valókat Lónyán láttuk, ahol Király Edit polgármester asszony várt bennünket. Nagy megelégedettséggel vettem tudomásul, hogy mostanra felújították a Lónyay családi sírkápolna tetőszerkezetét is. Gróf Lónyay Menyhért volt a pénzügyőrség és az adóhatóság megalapítója!  Pénzügyminiszter, hadügyminiszter és kis ideig miniszterelnöki funkciókat töltött be! A NAVNYOSZ Kelebiai Klubja nevében elhelyeztünk egy koszorút a kápolnában, Edit pedig beszélt Lónyáról, a lónyai emberekről, lehetőségekről. Lesétáltunk a Tisza partra a komphoz és megnéztük a második világháborús emlékművet. Ezt követően koccintottunk, elfogyasztottuk a nagyon finom gulyáslevest és a speciális szabolcsi töltött káposztát!

Délután még egy felejthetetlen élmény várt ránk! Átugrottunk Nagykárolyba és megtekintettük a Károlyi család kastélyát, ami szintén csodálatos élmény volt.

A harmadik napon reggeli után Máriapócs volt a következő állomás. Itt Pingzsu István tisztelendő úr várt bennünket, aki egy nagyon fiatal, de roppant szimpatikus, intelligens ember. Ismertette az európai hírű kegyhely történetét a fatemplomtól a kőtemplommal bezárólag, benne a könnyező Mária festményről szóló legendával!

Egy finom fagylalt elfogyasztása után tovább indultunk Nyíregyházára, Európa legnagyobb állatparkjába. Ez szintén egy nagy élmény és csoda volt számunkra. Erről nem mesélni kell, hanem ezt személyesen meg kell látogatni és átélni a hely nyújtotta élményeket!

Gyönyörű három nap volt! Köszönöm azoknak, akik segítettek a megvalósításban!